torstai 9. joulukuuta 2010

Täällä edelleen sairastetaan

Nenä on ihan tukossa ja päätä särkee. Kävin lääkärissä tutkituttamassa poskiontelot kun niitä niin kovasti kiristää mutta ei ollut onneksi tulehdusta. Lääkäri epäili että kiristys ja paine poskissa voi johtua myös raskaudesta kun limakalvot muuallakin kropassa turpoilee. Olen kuitenkin ollut töissä tämän viikon.

Nyt olen melko varma että tuntemani kuplinta ja kutittelu alavatsalla johtuu Nirpusta. Tuntemukset on aina melko samassa kohtaa, siinä kohdassa missä sydänäänetkin parhaiten kuuluu ja nyt niitä on ollut sen verran usein, ei kylläkään edes päivittäin, että olen taipuvainen luottamaan fiiliksiini. Se tunne on vaan jotenkin niin erilaista mitä olen koskaan tuntenut. <3

3 kommenttia:

  1. Sairastaminen on inhottavaa. :( Toivottavasti alat pian tervehtyä!

    Ihania nuo tuntemuksesi! Minullakin on tuntunut jotain hassua kutittelua/kuplintaa alavatsalla muutamana päivänä. En tiedä uskallanko uskoa että se voisi olla Nyytti. :D

    VastaaPoista
  2. Kyllä oot oikea onnentyttö kun saat tuntea liikkeet niin aikaisin ja vielä ekassa raskaudessa! :) On se jännä miten ihmisillä on niin erilainen tuntoherkkyys. Minä oon vasta tällä viikolla ekat varmat liikkeet tuntenut ja siksikin tiedän nyt vasta, että se on vauva kun ne tuntuu masun läpi. Tosin nekin liikkeet on vielä tosi hentoisia. Mutta istukka vaimentaa, joten pitää odotella varmasti vielä muutama viikko, että liikkeet on selvempiä. Onneksi oon päässyt neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, muuten tässä olisi puolipaniikki varmasti päällä.
    Mulla ei hermot kestäis varmaan tuota kotidoppleria. Jos en sitten löytäiskään niitä sydänääniä, niin sehän olis hepulin paikka. Neuvolantädilläkin on alusta asti ollut vaikeuksia pysyä tuon pikkutirppanan perässä dopplerilla, kun liikkuu koko ajan paikasta toiseen.

    Pikaista paranemista Hehku! :)

    VastaaPoista
  3. Äni, tauti tuntuu vaan pahenevan ja tänään jäinkin suosiolla kotiin. =/

    Nuo tuntemukset on kyllä ihania, on ne sitten mistä vaan oikeasti lähtöisin. <3

    Jenni, lueskelin nettikeskusteluja ja totesin etten nyt ihan ainoa laatuani onneksi ole eli saatan uskoa että jo 14. viikolla voisi tuntea jotakin liikettä. Tosi hentoja ne kyllä on ja kestää lyhyen aikaa eikä tosiaan tunnu kovinkaan usein mutta tuntemuksia yhtä kaikki.

    Mä olen kuunnellut tuolla kotidopplerilla nyt varmaan viitisen kertaa enkä ole onneksi hermoillut vaikka en olisi heti löytänytkään ääniä, rauhassa vaan tutkaillut anturin kanssa kunnes tasainen 'viuhviuhviuh' alkaa kuulumaan. Asetin tosin itselleni säännön että vaan kerran/vko kuuntelen etten hurahda sen kansa vaan touhu pysyy kohtuudessa.

    VastaaPoista