maanantai 18. lokakuuta 2010

Ystäviä kylään

Ystäväperhe kaukaa tulee huomenna meille yökylään syyslomaa viettämään ja itseäni hieman jännittää että paljastuuko tilanteeni. Ystäväni tietää pitkästä tiestämme lapsettomuuden kanssa ja olisi tietenkin mukava kertoa hänelle nyt kun nähdään pitkästä aikaa mutta päätimme miehen kanssa että emme kerro asiasta vielä kenellekään, ainakaan ennen keskiviikon ultraa. Jos siellä kaikki näyttää hyvältä niin pohdimme kertovamme asiasta vanhemmillemme melko pian. Ainoa meidän kahden lisäksi joka tietää raskaudesta on siskoni, kolmen lapsen äiti. Sanoin miehelle että minun on pakko saada kertoa asiasta jollekin saman (eli raskauden) kokeneelle ja rakas ja luotettava siskoni oli tietenkin luonnollinen valinta. Näytin siskolle digitaalista raskaustestiä jossa luki Raskaana ja vain tuijotimme toisiamme halaten kyynelten valuessa ja hymyillen leveästi. Se oli aika liikuttava tilanne.

Olen ollut iltaisin todella huonovointinen ja hieman pelkään että minun tuurillani kuitenkin oksennan kun ystävät ovat kylässä, en ole siis vielä kylläkään kertaakaan oksentanut. Olen myös käynyt tyhjentämässä molemmat kylppäreiden roskakorit ja tutkinut tarkkaan ettei tekemiäni (heh, kymmenen kappaletta..) raskaustestejä loju missään.

Muita oireita on edelleen todella arat rinnat, tekisi mieli nukkua rintaliivit päällä ettei rinnat pääse hiertymään lakanoihin ja pelkkä suihkuveden valuminen rinnoille tuntuu hiekkapaperin kosketukselta. Minua myös närästää melkein koko ajan, syön jotain tai en. Toivotan kyllä tervetulleeksi kaikki oireet jotta tiedän että raskaus jatkuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti